دزفول، خیابان شهید بهشتی بین فجر و معزی پلاک 157 شرکت آدینارایانه پارسی
شنبه تا پنجشنبه- 09:00 الی 16:00

تجربه سرعت و امنیت بالاتر در اینترنت با تغییر DNS

Home - تکنولوژی - تجربه سرعت و امنیت بالاتر در اینترنت با تغییر DNS

دسته بندیها

آخرین مطالب

برچسب ها

disk (1) dns (1) management (1) partition (1) security (1) windows (1) اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای (2) افزایش حجم درایو (1) افزایش فروش فروشگاه (1) افزایش فروش هایپرمارکت (1) امنیت (1) انجمن سراسری پخش (1) اینترنت (1) تجهیزات فروشگاهی (2) حسابداری فروش (2) حسابداری فروشگاهی (2) حسابداری هایپرمارکت (2) خدمات و تجهیزات فروشگاهی (1) درایو (1) سوپرمارکت (1) شبکه (1) فروش فروشگاهی (1) فروشگاه (1) فروشگاه های زنجیره ای (1) نرم افزار حسابداری (1) نرم افزار حسابداری خوب (1) نرم افزار حسابداری رایگان (1) نرم افزارحسابداری سوپرمارکت (2) نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان (2) نرم افزارحسابداری پوشاک (1) نرم افزار حسابدرای برای هایپرمارکت (1) نمایشگاه (1) نمایشگاه بین المللی تهران (2) نمایشگاه تجهیزات فروشگاهی (2) نمایشگاه فروشگاه زنجیره ای (1) نمایشگاه کالا (1) نمایشگاه کالا،خدمات،تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه های زنجیره ای (2) هایپرمارکت (1) وب (1) وزارت صمت (1) وزارت صنعت معدن و تجارت (2) ویندوز (1) پارتیشن بندی (1) کانون عالی کارفرمائی کشور (1) گوگل (1)

تاکنون به ساز و کار اینترنت فکر کرده‌اید؟ اینکه چطور با وارد کردن آدرس یک وب سایت، مرورگر آن را نمایش می‌دهد در حالی که کل دنیای شبکه و اینترنت بر پایه آدرس IP در جریان است؟

 

DNS چیست

مسلما همه ما برای دسترسی به یک وب سایت، نام دامنه آن را در مرورگر تایپ می‌کنیم اما واقعیت اینجاست که اینترنت نام دامنه را متوجه نمی‌شود بلکه سرویس دیگری به نام DNS (مخفف عبارت Domain Name Service) وجود دارد که منجر به باز شدن وب سایت می‌شود.

درواقع در دنیای اینترنت همه‌ ارتباطات بر اساس آدرس IP هستند اما به خاطر سپردن آدرس IP وب سایت‌های مختلف اصلا ممکن نیست! در این بین سرویسی به نام DNS وجود دارد که نام دامنه همه وب سایت‌ها را به همراه آدرس IP آن‌ها را نگه می‌دارد. به این ترتیب بعد از اینکه شما نام دامنه وب سایت را در مرورگر خود وارد کردید، مرورگر درخواست شما را به DNS ارسال می‌کند. حالا DNS نام دامنه وب سایت را به آدرس IP آن تبدیل می‌کند و به این ترتیب شما روی مرورگر خود شاهد آن وب سایت خواهید بود. بنابراین کار DNS تبدیل نام دامنه به آدرس IP وب سایت است.

 

معایب استفاده از DNS پیش‌فرض ISP

اگر در حال استفاده از اینترنت هستید و تا کنون آدرس DNS خود را هم تغییر نداده‌اید، بی شک از DNS پیش‌فرض ISP خود استفاده می‌کنید. باید بگوییم که استفاده از DNS پیش‌فرض معایبی دارد که مهم‌ترین و البته بی‌خطرترین آن سرعت پایین است که حتی اگر اینترنتی با سرعت بالا هم خریداری کرده باشید، با تاخیر در باز شدن صفحات وب مواجه خواهید شد.

در قدم بعدی استفاده از DNS پیش‌فرض ISP حریم خصوص شما را به خطر می‌اندازد زیرا امکان ثبت و دسترسی به همه فعالیت‌های شما در اینترنت وجود دارد. حتی ممکن است از اطلاعات وب گردی شما برای نمایش تبلیغات هدفمند هم استفاده شود.

البته باید بگوییم که ثبت جستجوهای شما تنها یک احتمال است و سرویس دهنده‌های اینترنتی لزوما رفتار شما در وب را رکورد نمی‌کنند با این حال بد نیست که جانب احتیاط را نگه ‌دارید. با همه این اوصاف بهترین راه‌حل تغییر DNS است.

 

مزایای تغییر DNS

معروف‌ترین آدرس DNS در جهان، آدرس 4.2.2.4 است که معمولا اغلب افرادی که آشنایی با دنیای اینترنت و شبکه دارند، به جای استفاده از DNS خود ISP، از آن استفاده می‌کنند. خبر خوش حال کننده این است که امروزه DNSهای خود تنها به دی ان اس پیش‌فرض گوگل محدود نمی‌شود بلکه تعداد زیادی DNS رایگان وجود دارد که علاوه بر ارائه سرعت بالاتر، مزایای بسیار دیگری هم در اختیار شما قرار می‌دهند. مثلا برخی از این DNSهای رایگان جلو باز شدن لینک‌های آلوده را می‌گیرند، گروهی دیگر امکان نظارت بر اینترنت را برای شما فراهم می‌کنند که این مورد برای والدینی که نگران رفتار کودکان خود در اینترنت هستند گزینه مناسبی است. گروهی دیگر قابلیت مسدودسازی صفحات آلوده را دارند و… .

حالا که کاملا با مفهوم DNS و دی ان اس پیش‌فرض و معایب استفاده از آن و همچنین اهمیت تغییر DNS آشنا شدید، با فیسیت همراه باشید تا بهترین DNSهای رایگان را به شما معرفی کنیم که ضمن تضمین امنیت شما در دنیای وب، سرعت بسیار خوبی را هم ارائه می‌دهند.

 

بهترین DNSهای رایگانی که باید استفاده کنید

1- DNS پیش‌فرض گوگل

اگر قصد دارید DNS خود را از حالت پیش‌فرض ISP عوض کنید، اولین گزینه پیش‌ روی شما استفاده از DNS پیش‌فرض گوگل، یعنی 4.2.2.4 است. اگر تجربه تغییر DNS را داشته باشید حتما می‎‍‌دانید که آدرس DNS را در دو بخش به نام‌های Preferred DNS و Alternate DNS وارد می‌کنید. برای اینکه بتوانید از این دی ان اس گوگل استفاده کنید، کافی است دو گزینه بالا را با اعداد زیر پر کنید:

4.2.2.4 : Preferred DNS

Alternate DNS: 8.8.8.8

 

2- DNS 1.1.1.1

همان طور که از نام این DNS پیداست، آدرس آن 1.1.1.1 است. جالب است بدانید که این DNS سریع‌ترین دی ان اس جهان است که از حریم خصوصی شما هم به خوبی محافظت می‌کند. بنابراین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تغییر DNS همین مورد است. ضمنا به تازگی برنامه‌ای با همین نام برای اندروید و iOS هم عرضه شده است که آدرس DNS شما به 1.1.1.1 تبدیل کرده و تجربه سرعت بسیار بالایی را برای شما فراهم می‌کند.

اگر قصد استفاده از دی ان اس Cloud flare را دارید باید DNS را به این شکل وارد کنید:

Preferred DNS: 1.1.1.1

Alternate DNS: 1.0.0.1

 

3- دی ان اس Norton ConnectSafe

سومین دی ان اس پیشنهادی Norton ConnectSafe است. این دی ان اس سه سطح دارد:

سطح اول که از هم سرعت بالایی ارائه می‌دهد و از باز شدن وب سایت‌های مشکوک و آلوده و بدافزارها جلوگیری می‌کند.

Preferred DNS: 199.85.126.10

Alternate DNS: 199.85.127.10

سطح دوم علاوه بر ویژگی‌های سطح اول، از نمایش محتوای پرنوگرافی هم جلوگیری می‌کند.

Preferred DNS: 199.85.126.20

Alternate DNS: 199.85.127.20

و سطح سوم علاوه بر دو سطح بالا، صفحات غیرقانونی را هم مسدود می‌کند.

 

4- Comodo Secure DNS

این آدرس دی ان اس در کنار سرعت بالا، امنیت بسیار خوبی هم ارائه می‌دهد و صفحات مخرب و آلوده را مسدود می‌کند.

Preferred DNS: 8.26.56.26

Alternate DNS: 8.20.247.20

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید