دزفول، خیابان شهید بهشتی بین فجر و معزی پلاک 157 شرکت آدینارایانه پارسی
شنبه تا پنجشنبه- 09:00 الی 16:00

مزایای کسب و کار اینترنتی یا کسب و کار آنلاین

Home - آموزشی - مزایای کسب و کار اینترنتی یا کسب و کار آنلاین

دسته بندیها

آخرین مطالب

برچسب ها

disk (1) dns (1) management (1) partition (1) security (1) windows (1) اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای (2) افزایش حجم درایو (1) افزایش فروش فروشگاه (1) افزایش فروش هایپرمارکت (1) امنیت (1) انجمن سراسری پخش (1) اینترنت (1) تجهیزات فروشگاهی (2) حسابداری فروش (2) حسابداری فروشگاهی (2) حسابداری هایپرمارکت (2) خدمات و تجهیزات فروشگاهی (1) درایو (1) سوپرمارکت (1) شبکه (1) فروش فروشگاهی (1) فروشگاه (1) فروشگاه های زنجیره ای (1) نرم افزار حسابداری (1) نرم افزار حسابداری خوب (1) نرم افزار حسابداری رایگان (1) نرم افزارحسابداری سوپرمارکت (2) نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان (2) نرم افزارحسابداری پوشاک (1) نرم افزار حسابدرای برای هایپرمارکت (1) نمایشگاه (1) نمایشگاه بین المللی تهران (2) نمایشگاه تجهیزات فروشگاهی (2) نمایشگاه فروشگاه زنجیره ای (1) نمایشگاه کالا (1) نمایشگاه کالا،خدمات،تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه های زنجیره ای (2) هایپرمارکت (1) وب (1) وزارت صمت (1) وزارت صنعت معدن و تجارت (2) ویندوز (1) پارتیشن بندی (1) کانون عالی کارفرمائی کشور (1) گوگل (1)
آدینارایانه پارسی

کسب و کار آنلاین چیست ؟

کسب و کار آنلاین یا یا اینترنتی یا (iBusiness)، به نوعي از کسب و کارها گويند که فعاليت آنها بر روي اينترنت و مبتني بر پتانسيل هاي اينترنت است , کسب و کار آنلاین یا کسب و کار اینترنتی می گویند.

هر کسب و کاری که در فضای اینترنت راه اندازی و مدیریت می شود و منجر به کسب درآمد م شود کسب و کار اینترنتی نامیده می شود.

خوب حال شاید با توجه به ماهیت کسب و کار اینترنتی این سوال مطرح شود که مزایای کسب و کار اینترنتی نسبت به سایر کسب کارهای فیزیکی چیست؟

مزایای کسب و کار اینترنتی

مزایای کسب و کار اینترنتی نبودن محدودیت مکانی و جغرافیایی

تمام فروشگاه های سنتی به یک مکان فیزیکی برای قراردادن تجهیزات و محصولات خود احتیاج دارند.برای مثال یک فروشگاه سنتی، به فضایی احتیاج دارد تا برای مثال، مواد غذایی خود را در آن جای دهد که این بدون شک مستلزم اِعمالَ محدودیت های مکانی است.

اما یک فروشگاه اینترنتی که بر پایه یک کسب و کار آنلاین کار می کند می تواند تمام محصولات خود را درمعرض عموم قرار دهد بدون آنکه محدود به زمان و مکان باشد همین گزینه خود یکی از بهترین مزایای کسب و کار اینترنتی یا کسب و کار آنلاین است که علاوه بر اینکه کاتالوگ محصولات را می توان به راحتی در معرض دید مشتری قرار داد بازاریابی اینترنتی  یا بازاریابی آنلاین را نیز برای مدیران کسب و کار راحت می کند.

مزایای کسب و کار اینترنتی هزینه بسیار پائین راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برای بسیاری از کسب و کار های سنتی داشتن یک مکان خوب که درمعرض عموم و در یک مکان پرتردد قرار داشته باشد یک مزیت رقابتی محسوب می شود. برای مثال یک مغازه لباس فروشی را در نظر بگیریدکه در یک کوچه محلی قرار دارد درصد موفقیت و فروش این مغازه زیاد نیست (در شرایط عادی و بدون ابزارهای بازاریابی آنلاین)چرا که در آنجا تردد چندانی وجود ندارد و افراد کمی هم از جلو مغازه عبور می کنند.

 بنابراین اگر صاحب آن کسب و کار بخواهید کار خود را ارتقاء دهد باید در مکانی پر تردد تر فضای کاری خود را شکل دهد. تهیه یک ملک تجاری (چه رهن و اجاره و چه خرید در مراحل بعدی) در این حالت بسیار گران قیمت خواهد بود. همچنین هزینه فراوانی برای تجهیز این مکان نیز باید صرف شود.

در مقابل برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا کسب و کارآنلاین شما می توانید با کمترین هزینه برای مثال با 5 هزار تومان دامنه سایت را تهیه کنید (ir.) و همچنین با قیمت های بسیار ناچیز هاست سایت خود را تهیه کنید چیزی در حدود 70 هزارتومن به ازای یک سال . و در نهایت از یک سایت ساز رایگان مثل وردپرس اسفتاده کنید و با کمی آموزش سایتتان را راه اندازی کنید و بعد از رساندن سایت به ترافیک مناسب برنامه ی بازاریابی آنلاین را نیز پیاده کنید تا درنهایت بتوانید از سایت کسب در آمد کنید.برای مثال سایت آمازون که هزارت جلد کتاب را بصورت اینترنتی به فروش می رساند.

مزایای کسب و کار اینترنتی اطلاع رسانی و ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان

در کسب و کار آنلاین وقتی محصول خود را در محیط اینترنت می فروشید یا محصول جدیدی را طراحی می کنید می توانید در کمترین زمان براساس برنامه های بازاریابی آنلاین،  مشخصات کامل محصول یا کالای خود را بطور کامل در اختیار مشتری قرار دهید و باعث رضایت و اطمینان خاطرِ او برای پرداخت پول و خرید محصول شوید. در حالی که در فروشگاه های سنتی، امکان و فرصت این مقدار اطلاع رسانی و آگاه سازی وجود ندارد.

مزایای کسب و کار اینترنتی بازاریابی اینترنتی قدرتمند در کسب و کار آنلاین

یکی از مهم ترین مزایای کسب و کار آنلاین امکان استفاده فراوان از بازاریابی اینترنتی است. امروزه بازاریابی آنلاین به عنوان ابزاری قدرتمند برای موفقیت کسب و کارها، فرصت های فراوانی را به آنها ارائه می دهد. این بخش به قدری مهم و جامع هست که می توانم مزایای آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کنم:

هزینه پائین بازاریابی اینترنتی در کسب و کار آنلاین

استفاده از روش ها و ابزارهای بازاریابی اینترنتی در مقابل بازاریابی آفلاین بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. شما می توانید با کمترین هزینه فعالیت بازاریابی خود اعم از ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی و … را آغاز کنید. حتی می توانید از رسانه های اجتماعی موبایلی و وبسایتی تا حدود زیادی به صورت رایگان استفاده کنید.

در مقابل از هزینه های سرسام آور تبلیغات آفلاین همچون چاپ تراکت ,تبلیغات در روزنامه … که می توانند هزینه های چندین برابر بازاریابی آنلاین را داشته باشند بکاهید.

 ارزیابی آسان بازاریابی آنلاین در کسب و کار آنلاین

شما در بازاریابی آفلاین نمی توانید به راحتی متوجه شوید که هزینه ای که برای هر تبلیغ انجام داده اید، چه مقداری بازخورد برای شما ایجاد کرده است. تبلیغات شما چند بار بازدید شده اند. اثر گذاری خوبی داشته اند یا خیر. تنها ابزاری که دارید حدس و گمان خودتان است و مقداری اطلاعات پرداکنده از بازخوردها.اما با ابزارهای بازاریابی آنلاین می توانید به صورت دقیق مشاهده کنید که هر کدام از کمپین های بازاریابی کسب و کارآنلاین شما چه بازخورد و اثری ایجاد کرده اند.

بازاریابی هدفمند و هوشمند در کسب و کار آنلاین

شما در بازاریابی آفلاین تبلیغی را انجام می دهید، در یک مجله مطلبی را چاپ می کنید. از آن به بعد دیگر کنترل و نظارتی چندانی ندارید که چه بازار هدفی آنها را مشاهده میکنند. اما در بازاریابی اینترنتی شما دقیقاً می توانید مشخص کنید که چه مطالبی را چه کسانی مشاهده کنند. به عنوان مثال برای ارسال ایمیل می توانید گروه های مختلفی از انواع مشتریان و افراد علاقه مند داشته باشید و برای هر نوع محصول یا خبر، ایمیلی را برای گروهی خاص ارسال کنید.

 کارایی بازاریابی اینترنتی در کسب و کار آنلاین

امروزه میزان استفاده کسب و کار های آنلاین از بازاریابی اینترنتی از نسبت میزان بازاریابی آفلاین پیشی گرفته است. از جمله دلایل آن علاوه بر مقرون به صرفه بودن و قابل ارزیابی بودن و هوشمند بودن بهره وری بالای بازاریابی اینترنتی است. استفاده از ابزارهای بازاریابی آنلاین، بیشترین برگشت سرمایه را برای شرکتهایی که در حوزه ی کسب و کار اینترنتی فعالیت می کنند به ارمغان دارد.

مزایای کسب و کار اینترنتی دسترسی به اطلاعات فروشگاه

در کسب و کار آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی می توانید هر زمان که مایلید در جریان آخرین اطلاعات مربوط به میزان فروش، موجودی انبار، مشخصات خریداران، میزان استقبال از هر کالا و دیگر اطلاعات مربوط به فروشگاه، کالاها و گردش مالی قرار بگیرید.

مزایای کسب و کار اینترنتی سایت شما، کاتالوگی از کسب و کار شما

با حجم اطلاعات نامحدودی که میتوانید در مورد فروشگاه، محصولات و کالاها و خدمات تان در سایت بگنجانید، در واقع کاتالوگ کامل و جامعی خواهید داشت از تمام اطلاعاتی که مشتریان شما می توانند برای شناخت از شما و کالاهایتان به آنها مراجعه کنند به راحتی کار بازاریابی اینترنتی قابل توسعه و گسترش است .

مزایای کسب و کار اینترنتی دسترسی آسان به اطلاعات شما

در کسب و کار آنلاین از طریق تبلیغات (بازاریابی آنلاین) و فروش اینترنتی میتوانید همیشه در خانه و محل کار مشتریان تان حضور داشته باشید و بتوانید با ایجاد ارتباط مستمر با آنها، به خرید کالا و خدمات خود ترغیب شان کنید، ضمن اینکه گستره ی وسیعی از مشتریان را میتوانید در اختیار داشته باشید، در هر نقطه ای از کشور یا حتی جهان.

مزایای کسب و کار اینترنتی فرایند های خودکار

در کسب و کارهای عادی زمان بسیاری به اجرای امور تکراری و اجتناب ناپذیر اختصاص داده می شود. به عنوان مثال صدور فاکتور فروش، راهنمایی مشتریان و برای هر مشتری یکبار به صورت کامل، پاسخ به سوالات متداول ، حسابداری و… . در مقابل در کسب و کار اینترنتی بسیاری از این موارد به صورت کاملاً خودکار توسط سایت شما انجام می شود.

به عنوان مثال با عضویت هر نفر در سایت پیام خوش آمدگویی و هدیه ای برای او ارسال شود. بعد از عضویت شخص به طور منظم و در فواصل زمانی تعیین شده، ایمیلهایی با متون تعیین شده برای او ارسال شود، بعد از خرید می توانید فاکتورش را در لحظه در ایمیل خود دریافت کند و با پیامک از وضعیت آن آگاه شود.

مزایای کسب و کار اینترنتی تغییرات سریع و راحت در کسب و کار

با داشتن کسب و کار آنلاین شما همواره به راحتی می توانید تغییرات دلخوه خود را اعمال کنید. به عنوان مثال تکنولوژی که استفاده می کنید را تغییر دهید، ظاهر سایت خود را تغییر دهید، فرایندهای کسب و کار و بازاریابی را دائماً تغییر داده و بهبود دهید .

اما در کسب و کارهای عادی، کوچکترین تغییرات برای شما بسیار هزینه بردار خواهند بود. تغییرات دکوراسیون، چیدمان محصولات و … می توانند بسیار زمان بر باشند و شما را نیز از کسب درآمد بازدارند. تغییر آدرس و محل کسب و کار نیز در بسیاری از موارد می تواند مصیبت بار باشد.

مزایای کسب و کار اینترنتی شبکه گسترده همکاران

داشتن شبکه گسترده همکاران در کسب و کار آنلاین یکی از مزایای کسب و کار اینترنتی , مزیت های رقابتی و عامل مهمی در پیشرفت هر کسب و کار است. ساخت ارتباط، حفظ و نگهداری و همین طور ارتقاء روابط شبکه همکاران فعالیتی اساسی است که باید در هر کسب و کار صورت بگیرید. این کار در کسب و کار آنلاین با سهولت و محدوده عمل بیشتری انجام می شود.

مزایای کسب و کار اینترنتی افزایش زمان مفید در طول روز

شما باکسب و کار آنلاین و مدیریت زمان صحیح، وقت آزاد زیادی در اختیار خواهید داشت. چرا که مجبور نخواهید بود هر روز برای رفتن به محل کار خود در خیابانها تردد کنید.

مزایای کسب و کار اینترنتی اداره همزمان چند کسب و کار

یکی از بهترین مزایای کسب و کار آنلاین این است که شما محدود و مجبور به اداره یک کسب و کار نخواهید بود. بعد از رشد کسب و کار آنلاین، شما می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و یا کسب و کارهای جدیدی راه اندازی کنید. برخی از دلایل این توانایی عبارتند از :

مزایای کسب و کار اینترنتی ارتباط دوسویه

در دنیای اینترنت، این امکان برای مشتریان فراهم است که به راحتی درباره ی خدمات و کالاهای شما اظهار نظر کنند. این تعامل دو طرفه بین شما و مشتریان، بستر مناسبی را برای بهبود خدمات تان فراهم می کند.که در جای خود می تواند یکی از بهترین مزایای کسب و کار اینترنتی باشد چون بدون هزینه امکان ارتبط با مشتریان را در کمترین زمان ممکن فراهم می کند.

شرکت آدینا رایانه پارسی افتخار دارد با سالها تجربه در زمینه مشاوره و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی به شما هموطنان عزیز در راه اندازی کسب و کار آنلاین خود انواع خدمات مشاوره ای و برنامه نویسی را ارائه دهد

دیدگاه خود را بنویسید